Workshop de dezvoltare personală: Parenting inteligent: Cum și cât spui copiilor tăi despre război?
✅ Când: Miercuri, 16 martie 2022, orele: 18:30- 21:00
✅ Locația: Zoom. Cei care se înscriu primesc pe mail linkul de Zoom pentru conferință.
✅ Cost: 190 lei

 
Dragii noștri,
 
🖊În data de 16 martie 2022, va avea loc Workshopul de dezvoltare relațională cu tema:
🔹Parenting inteligent: Cum și cât spui copiilor tăi despre război?

🔹Susținut de: Dr. Gina Chiriac

Workshopul se adresează părinților, bunicilor, dar și psihologilor și psihoterapeutilor care doresc:
– să utilizeze tehnici sigure de comunicare cu copiii,
– să activeze parentingul inteligent
– să previna orice pericol de stres sau șoc emoțional
– să se asigure că cei mici și adolescenții înțeleg corect ceea ce se transmite în permanență la TV și pe canalele de media.
Expunea la emisiuni cu conținut alarmat poate activa frica, teroarea și nesiguranța, inducând copiilor starea de agitație, anxietate și chiar agresivitate manifestată conștient, dar mai ales neconstientizată.
Creierul copilului stochează si înregistrează la nivel de programe inconștiente informațiile televizate sau mediatizate pe alte dispozitive deoarece creierul său, până la vârstă de 7 ani, este pe banda de frecvență Theta.
Creierul copiilor își creează in acest fel, un “sistem de operare” neuronal pe care este posibil să-l folosească toată viață.
 
Informațiile care vin, mai ales cele în care se simte o stare de anxietate din partea părinților, sunt învățate și preluate si în mintea copiilor.
 
În contextul social și conflictul teritorial dintre Rusia și Ucraina, care s-a extins la nivel mondial, copiii sunt mai predispuși la expunerea fără filtre la știri tracasante, ori imagini cu violență ridicată, pe care ei nu au încă abilitatea de a le procesa, fără să rămână ca evenimente traumatice.
 
Susținerea părinților cu informații corecte care sa vizeze siguranța emoțională, în astfel de momente este importantă pentru a-i ajută să depășească și să proceseze emoțiile pe care le simt.
Trecând din creierul limbic, care se ocupă cu instictele primare, cum ar fi frica ce ne generează modul de lupta sau fugă, copilul poate ascede în creierul superior, sau în neocortex, unde poate fi în controlul gândurilor și trăirilor sale.
 
În aceast webinar de parenting adaptat acestei situații dramatice, am conceput o serie de tehnici psihoterapeutice, pe care părinții, tutorii, profesorii sau chiar rudele le pot aplica pentru a crește copii echilibrați pe plan psihic și emoțional.
 
 
 
📚 Scopul Workshopului:
 
– Gestionarea stărilor de confuzie, lipsa de predictibilitate și nesiguranță, din mintea copiilor în cazul momentelor tensionate și tragice difuzate în mass-media
– Managementul emoțional al relației dintre părinți și copii
– Educația unor copii echilibrați pe plan mental
– Identificarea emoțiilor specifice in momente de criza, exprimarea lor către părinți si familie si procesarea lor.
– Acceptarea emoțiilor care ne pot schimbă starea de pace, liniste si buna dispoziție într-un negativă, cum ar fi furia tristețea, lipsa de repere im a identifica imaginația de realitate și deprinderea tehnicilor sănătoase de a le comunica copiiilor
– Crearea unui simț de auto-observare
– Activarea creierului superior prin reiterarea știrilor difuzate sau a filmelor care l-au impresionat, până când cel mic înțelege că nu poate fi afectat în prezent. Înțelegerea modului de funcționare a creierului: pe verticală și pe orizontală, cu folosirea celor 2 emisfere cerebrale.
– Dobândirea unor filtre sănătoase pentru copii dar și pentru adulți în ceea ce privește informațiile televizate sau de pe Social Media
– Capacitatea de conectare minte-emoție prin observarea gândurilor și a tehnicilor de minfulness adaptate părinților și copiilor
– Crearea unui spațiu sigur în relația părinte-copil, în care copilul să capete încredere să își manifeste emoțiile în legătură cu ce vede la televizor și cu impactul pe care știrile le au asupra lui.
– Tehnici de comunicare pe care părinții să le folosească pentru a activă creierul superior al copilului prin joacă
– Cum folosim limbajul verbal și nonverbal când îi explicăm copilului ce se întâmplă la TV
– Ce intonație să folosim când îi explicăm
– Care este mesajul subconștient pe care îl transmit știrile și filmele copiilor și cum să îi protejăm.
 
Dr. Gina Chiriac- psihoterapeut, formator și supervizor în psihoterapie integrativă certificat european și național( EICP).
Este președintele fondator al Asociației Române de Psihoterapie Integrativă (ARPI) și al Institutului European de Studii pentru Terapia Copiilor și Adolescenților (IESTCA).
Este doctor în psihologie și este preocupată de studiul neuroplasticității, având specializarea în predarea tehnicilor de mindfulness, prin cursurile făcute la Trinity College Oxford, Anglia.
Deține de asemenea un doctorat în medicină alternativă.
Cu numeroase prezentări la congrese și conferințe de specialitate naționale și internaționale, având publicate lucrări științifice de cercetare în publicaţiile de specialitate, în domeniul psihoterapiei integrative, este un promotor activ al psihoterapiei în mass-media românească, atât în mediul scris, cât şi online și televiziune.
Este autor al cărții ”Răspunsuri terapeutice pentru fiecare zi”.
Gina Chiriac este specializată în terapia de cuplu în cadrul- “The Developmental Model of Couples Therapy: Integrating Attachment, Differentiation, and Neuroscience în Couples Therapy.” (cursuri cu Dr. Peter Pearson & Dr. Ellyn Bader, The Couples Institute, Menlo Park, SUA).
Vă așteptăm cu drag la acest workshop interesant, pentru a construi împreună momente vindecătoare pentru o familie echilibrată și armonioasă!